"Julia, vänster bana, femma-nolla, panikbroms, du är välkommen!"

Så lät det ett par gånger i radion i bilen på Gillingebanan idag, med enda variationen hastighet och vänster eller höger bana. Och fy f*n vad roligt det var! Sladdade o bromsade o styrde o lekte! Grymt lärorikt och KUL! Och kom ihåg barn, om ni inte har råd med fyra nya däck, sätt dom bästa bak!

Efter halkkörningen (eller riskutbildningen som det tydligen heter) bar det av till skolan, där vi läste Antigone i modern tappning. Antigone och Ismene blev män och ett bögpar (incest?!), Kreon blev Cruella - den elaka drottningen, Teiresias blev en fullgubbe och jag tror till och med att han fick en fin finsk brytning, Eurydike blev EuroDyke - oh vilken manlig röst det blev!, budbäraren blev något annat tard och ja... Det blev en grymt mycket bättre version av Antigone helt enkelt!

Och som avslut bjuder jag på ett självporträtt!

image54


/Julio

Kommentarer
Postat av: Anonym

awesome photos, julia-girl.

2008-04-04 @ 22:51:23
URL: http://lifeoffrida.livejournal.com
Postat av: Hallongrottan

Fyfan va fina bilder! Du är så jävla talented!!! Och vacker :O Fast jag måste medge, jag trodde det var Lena PH i typ 3 sekunder när jag först såg bilderna... Men men SKITFINA!!!

-Hallongrottan FTW!

2008-04-05 @ 01:24:53
Postat av: Julia

Tack Frida! Tack Carles! :)

2008-04-06 @ 22:10:52
URL: http://nerdsandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0