little people

oh herro!
som ni vet så har jag spelat diverse matcher i helgen. det var verkligen härligt!
Toumas vår landslagstränare kom in i vårt omklädningsrum precis innan den första matchen, o hälsade på dom som har spelat i landslaget, han skippade helt enkelt att skaka hand med dom som inte hade varit med i kanada. hah det var så sjukt fräckt, typiskt finskt kanske? det var rätt så komiskt ändå.
Aja matcherna var härliga och jag hade jättekul speciellt då jag blev mosad in i målburen av en spelare som kom flygande efter mig, som bowling ungefär fast på is.
haha fast det roligaste måste nog ha varit under pausen, då båda lagen sitter i båsen och bara domarna är ute på isen.. och ena domaren åker rakt in i målstolpen!! hur händer sånt? såg han den inte? helt klart underbart klantigt, hela buren åker åt sidan och han sitter där på stjärten och vet väl inte om han ska skratta lr gråta! verkligen dagens höjdpunkt, speciellt också eftersom att dom i sekritariatet börjar spela låten "den glider in, den glider in, den glider in i mål igeeeeen" och hela publiken börjar skratta åt den stackars domaren... :P
what can i say, ringette is fun!

som ni vet så firar SHC också 10års jubileum i år och därför tänkte jag bjuda på en gammal goding bild från då vi verkligen var knattar!
image55
här var vi typ tio år gamla och jag är längst ner i högra hörnet!

adios amigos! / Idaho


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0