Calle Berg

Om två dagar åker jag till Karlberg ute på Väddö. Två veckor med femtio 15-åringar. Och så några ledare såklart.

Jag vet att det kommer bli hur kul som helst, att vi kommer ha underbart väder och hitta på en massa roliga saker, men ändå finns den där känslan i magen. Att jag hellre skulle stanna hemma, eller åka iväg någonstans med mina kompisar. Det kanske är för att det är mina sista veckor i Sverige som försvinner nu, kanske är det för att 15-åringar krymper för varje år som går. Fast det är nog för att Emma inte ska följa med.

Jag har varit ute på Karlberg några gånger i mitt liv, närmare besämt sex gånger, och varje gång har Emma varit med. Fem av gångerna har vi sovit tillsammans, fyra av dom gångerna har vi sovit i samma rum - det första till höger efter toaletten i södra-södra. Typ två och en halv av gångerna har vi behövt dela säng för att någon av oss har glömt lakan. Karlberg och Emma hör ihop helt enkelt.

Kommer jag klara det?

/Julio

Kommentarer
Postat av: Erik Holmberg

Huh? Kände du så här inför det förra konfa lägret också? (säg nej ;)

2008-07-15 @ 12:47:16
Postat av: Julia

Man känner alltid såhär. Vem vill åka iväg o jobba i två veckor?



Sen när man kommer ut märker man att det mer är som betald semester än jobb och så blir allting bra ;)



...men jag kommer sakna emma!

2008-07-15 @ 17:32:33
URL: http://nerdsandthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0